Den nya trenden inom reklambranschen är inte roliga reklamfilmer. Inte konstiga på något sätt. Bara enkla videoinspelningar som inte ens en reklambyrå behöver ha gjort. Trendsättaren är Arla, som har visat sedan dagen före julafton en reklamfilm med bonden Elin som enda person med. Hon står med en kalv runt sina axlar och pratar om kalven och dess kossamamma.
”Jätteintressant”.. Eller inte..
Sådana reklamfilmer tycker jag är riktigt tråkiga. Det ska vara roliga reklamfilmer enligt mig. Även om den här filmen absolut fyller sitt värde så tycker jag utan tvekan att ICA-reklamerna är betydligt roligare. Och Ipren-reklamerna ska vi inte prata om. De är klassiska och oerhört bra.
Det är lite som de skriver på N24.se, att det är lite mättat med såpaliknande reklamfilmer som är lite halvtråkiga. Det är kanske nya, äkta, dokumentärliknande reklamfilmer som är det nya. Vi tittare är kanske mättade på humor i reklamen. Undersökningar har ju visat att det inte ger så mycket mer än promoting för varumärket av ICA reklamen. Produkterna som det är extrapris på är det inte många som tänker på i reklamen.
Men jag kommer även i fortsättningen att tycka om de roliga ICA-reklamerna. För visst är det smartare att ha humor i reklamfilmerna, så att man vill se reklamen och skratta lite. Arla reklamen ser man en gång, nästa gång går man ifrån tv-apparaten.
haha, jisses va klockrent 😀
håller med dig!!!man vill hellere se något som får en att skratta en ätt se en enkel vardaglig bild på teve rutan!