Jelpo.com har stora mål:
Jelpo.com har som ambition att vara en portal med användargenererat innehåll som ska underlätta för privatpersoner och företag i vardagen. Med hjälp av kollektiv visdom kommer man hit för att hitta relevant information inför tex ett restaurang besök, för att hitta en snickare osv.
Och jag tror dem lyckas. På 90 dagar ska de bygga upp hela sin tjänst i sann webb 2.0 – anda, något som kan låta svårt. De har dock redan kommit en bit på vägen och nu är det bara 79 dagar kvar. Tjänsten kommer bygga på att användarna hjälper varandra, typiskt webb 2.0, och kommer inte lägga ned några pengar på marknadsföring. Mouth-to-Mouth marknadsföring är den modell de tror på, och det tror jag är smart. En sådan tjänst är perfekt att försöka marknadsföra på det sättet det håller på med. En blogg, självklart, och löpande information om tjänsten.
Oerhört smart marknadsföring!
Jag tror Jelpo kommer bli en ganska intressant tjänst, även om vägen dit tycks vara intressantare i dagsläget. Kika gärna in på deras blogg där de skriver löpande om tjänsten.