Google ska testa en ny annonsmetod som i korta drag går ut på att annonsören bara betalar för annonsen om den ger resultat. Det kan vara att någon köper en produkt, signar upp för ett nyhetsbrev eller egentligen vad som helst. Resultatet är det som räknas.
“We’re optimistic that it will be something that will be very compelling for advertisers,” said Susan Wojcicki, vice president of product management at Google. Ms. Wojcicki said the system would also give participating Web publishers a wider choice of ad types for their sites.
Testet är till en början endast för 75 annonsörer och lika många publicister. Helt klart en annonsmodell som är värd att följa.
Läs mer hos New York Times.
Fan, det är ju inte bra. Betalning per klicks rockar fett ju 🙂
Nej.. Betalning per visning rockar fett 😀 (tillsammans med betalning per klick eller avslut ;))
Du såg det hos mig först 🙂
Faktiskt inte… Eller möjligtvis såg jag rubriken i mitt aktiva bokmärke i Firefox, men jag besökte dig aldrig.. Det var hos NYT jag förstod innebörden i alla fall, och läste artikeln. 🙂
Kan rekommendera Googles presscenter så får du reda på det ”when it happens”. 🙂
http://googlepress.blogspot.com/
Värt. 😀