Reboot, Startup-platser, Annonsformat, Designmarknad och CNET

Jocke såg idag att Reboot10 äntligen utannonserats officiellt på reboot.dk. En av Skandinaviens klart mest hypade webbkonferenser som i år har temat ”FREE”.

Loic Le Meur, Martin Varsavsky, Joi Ito och Thomas Crampton diskuterar vart det är bäst att starta sitt startup: europa, usa eller asien. Slutsatsen är att det finns fördelar med alla platser men att det är lättare att få internationellt gehör och bra kontakter genom att starta det i USA. Loic själv flyttade till Silicon Valley och startade Seesmic.

Dagens bomb: Mediajätten CBS köper CNET för 1,8 miljarder kronor. CNET är ett av de få mediabolag som är helt inriktade på internet och har förutom ett par väldigt välbesökta nyhets- och tekniksajter domänerna news.com, mp3.com och den minst sagt välkända downloads.com.

Markup skriver om Bilddagbokens nya annonsformat, sponsrade bilddagböcker. De kostar enligt uppgift 70 000 kr st men då ingår även ett par puffar på startsidan. Först ut är Sony/BMG och Amanda Jensens bilddagbok, som setts av över 100 000 besökare.

Signerat.se är en klockren idé, det måste jag medge. Designers som får sälja sin varor på sajten innan de är kommersialiserade. Perfekt för att testa marknaden. Läs mer om det smartaste på sveriges e-handelsscen senaste året hos internetworld.

Annonser

One thought on “Reboot, Startup-platser, Annonsformat, Designmarknad och CNET

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s