Svt har idag en intressant artikel om hur vi tittat på OS på webben, på Svt Play. De mest sedda klippen är typiska ”Youtube”-klipp á la Ara Abrahamians protest, tyngdlyftaren som fick sin arm ur led, Susanna Kallurs ramlande och påhoppet på den svenska domaren. Inte några höjdhoppsfinaler.
Så vad innebär detta då? Jag skulle vilja säga att Youtube har skapat ett beteende som Svt nu märker av. Och faktum är: flera av klippen som nämns ovan såg jag också på Youtube. Att de fanns på Svt hade jag ingen aning om.
Alltså: vill du få tv-tittare att använda webben har du en del att göra. Om du inte vill inrikta dig på att visa armar som går ur led, vill säga… då känner folk igen sig.
Vi har lagt två killar i ett paket och postat dom på en resa genom Sverige. Dom bloggar direkt från paketet och städerna dom fraktas till. Allt sköts via mobilen! hittills har dom typ kört stridsflyg, bott hos lodjuren, boxats mot SM 2:an och haft spontandisko vid Turning Torso. Paketet är utrustat med 4000 watt feta högtalare och rökmaskin! 🙂
kolla deras blogg på:
http://www.extrememobileblogging.se
är det verkligen så förvånande att folk söker sej till sensationella saker och väljer att titta på saker som fascinerar dem?
Eller hade du helt enkelt inget annat att skriva och kände att det var dags att ‘posta’ till ‘bloggen’ igen?
Det gäller ju att mata på med innehåll..
asdasd, jag tycker det är en intressant iakttagelse att Svt:s tittare på webben använder det mer som Youtube än som ännu en Svt-kanal på vanliga tv:n.
Jag bloggar när jag känner för det och har något intressant att skriva.