Nu har väl ändå Tradera och Sesam börjat gå lite för långt med sina annonser i Adwords. De har annonserat om många konstiga saker men inte trodde jag att de skulle annonsera när man sökte på mitt eget namn – ”Anton Johansson”.
Så nu vet ni det. Låga priser på mig, och vill ni ”sök på Anton Johansson” så är det bara att göra det också!
Haha det är helt otroligt! Man tycker ju att de borde börja kontrollera sina annonser mot den egna databasen snart…
Tillägg: Borde det inte vara brottsligt? Vilseledande marknadsföring eller nåt.
Jao både ock. Vet inte om det är det idag men något slags varningssystem till Adwords borde utan tvekan finnas!
Konstigt att de, som så stora annonsörer, inte får hjälp av Google så att det sköts bra. Borde vara båda parters intresse att en sådan sak löses….
Jag kan förstå om Traderas annons inte riktigt faller dig på läppen, men jag kan inte se något fel i annonsen från sesam.se. Den berättar att du via sesam.se kan få relevanta träffar då du söker på ’Anton Johansson’. Jag kan heller inte riktigt hålla med om att vi (sesam.se) annonserar om ‘konstiga saker’, eftersom vi är en sökmotor blir våra annonser relevanta för i princip samtliga sökord. Vi vill tala om att det finns ett alternativ och ge människor möjlighet att pröva det på ett enkelt sätt.
Med vänlig hälsning,
Stefan Falkenäng
Sesam.se
Okej Stefan, det svaret tar jag! Ett tips är dock att byta ut ”på” mot ”efter” eftersom det passar bättre till fler ord..
”Sök EFTER Anton Johansson” istället för ”Sök på Anton Johansson”.
🙂
De kanske tror att du har löss Anton?
Sök på Anton Johansson (efter löss och lusägg).
På är kortare, det är därför dom använder på istället för efter.
Jag tycker hur som helst att det är ett otyg. Och jag är rätt säker på att Google säljer dessa kampanjer till dem direkt.