Viral marknadsföring är häftigt då den lyckas. Det här är ett solklart exempel som verkligen lyckats, eftersom hon fått både mig, Nikke och Björn att skriva om det.
Miranda July har lyckats otroligt bra. Enkel idé: att marknadsföra sin bok genom en enkel sajt där hon publicerat ett antal bilder med text som hon skrivit på överdelen av sitt kylskåp. Enkelt, sött, mysigt och väldigt smart. Precis så ska viral marknadsföring gå till.
Nu har väl Miranda July lite erfarenhet sedan tidigare av sådant här, visar det sig när man går in på hennes hemsida. Det gör det dock inte sämre – hela bildspelet av bilder är väldigt bra gjorda och ”välskrivna” för att locka till publik samtidigt med lite reklam för hennes bok.
I like it.
Mycket ball!
Jaha, har du inte hört talas om bildredigering? Bilden fyllde hela min skärm + lite till när jag öppnade inlägget i RSS-läsaren 🙂
Haha.. Kan tänka mig att det blev lite jobbigt i rss-läsaren ;).
Orkade inte förminska ned den efter screenshoten. Sorry :/.
Wille: visst är den!
Utmärkt som länkbete, men budskapet om hennes bok når faktiskt inte fram. Innan jag läste din blogg uppfattade jag inte att det var reklam för en bok. Faktiskt inte ens att hon var författare… och nu när jag fått reda på vad sidan är till för, så känns inte länken så lockande längre. Det var helt enkelt klickvänligare när det bara var ”någon som kladdade text på sitt kylskåp”…