En reaktion till “Hur ser framtidens sökmotoroptimering ut?”
Som copywriter tycket jag att det skulle vara vettigt om kommunikatörerna fick större makt över sökmotoroptimering som du förutspår i din artikel. Tror att du har rätt om att det kommer gå åt det håller – förr eller senare. Men framförallt tror jag att det kommer en debatt om vem som styr rangordingen i sökmotorern. Det som har hänt idag när en aktör nästan har fått monopol på det sätt som Google har är väldigt olustigt. Både för konkurrens och demokrati.
Som copywriter tycket jag att det skulle vara vettigt om kommunikatörerna fick större makt över sökmotoroptimering som du förutspår i din artikel. Tror att du har rätt om att det kommer gå åt det håller – förr eller senare. Men framförallt tror jag att det kommer en debatt om vem som styr rangordingen i sökmotorern. Det som har hänt idag när en aktör nästan har fått monopol på det sätt som Google har är väldigt olustigt. Både för konkurrens och demokrati.