Muf använder roliga webbfilmer

Moderata Ungdomsförbundet utlyser idag en allmän tävling för att få fram roliga webbfilmer att använda i valkampanjen. Kampanjfilmer på webben som sprids från person till person och via större knutpunkter på nätet är nytt inom politisk kommunikation i Sverige.

MUF lanserar därmed humorn som ny kampanjmetod inför valet. Det finns så mycket besvikelse runt om i Sverige över hur socialdemokraterna försuttit sina chanser. Vi i MUF föreslår alla att säga det med en film, säger Carl Grufman, Moderata Ungdomsförbundets webbkampanjchef. 

 Jag har skrivit om det tidigare, humorn är det bästa sättet att nå ut till ungdomar. Muf gör helrätt med den här satsningen och har gjort det förut. Som med den här kampanjen – bananrepublik, till exempel. 

Länkar:

Den första filmen.

Nyheten på muf.se

Dagens Media 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s