RSS, bloggtrust, Bambuser-utmanare och viral loops

Ustream och Qik, två populära Bambuser-utmanare, har båda två tagit in investerare nyligen. När är det dags för Bambuser? Bambuser som förövrigt får uppmärksamhet av tunga organisationer.

Amerikanska kvinnor läser mycket bloggar och kanske än mer intressant, ser de som en mycket tillförlitlig källa. Inte helt onaturligt. Så fort det finns en person bakom ett skrivet ord blir det mycket mer tillförlitligt än om det är en organisation/företag eller liknande (dvs så trad media är uppbyggt…). Den sociala webben måste vara personlig för att vara trovärdig, så enkelt är det.

Fastcompany har skrivit ett otroligt bra inlägg om viral loops. Jag skrev en uppföljning med en annan målgrupp på superanton.se, något som Fibrer också gjort mycket bra. Viral- och retention loops kommer bli ett hett ämne framöver inom webb 2.0-världen… var så säker på det.

RSS förespråkas ofta men få kartlägger hur det egentligen används. Mymarkup har hittat lite bra grejer på den punkten.

Google är världens starkaste varumärke. Det finns lite olika källor för sådant här, men Google har helt klart skapat ett av världens starkaste varumärken utan tv-marknadsföring för miljardtals kronor varje år (som Coca-Cola, L’oreal och Mcdonalds). Det är coolt.

Annonser

One thought on “RSS, bloggtrust, Bambuser-utmanare och viral loops

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s