Reklam-nytt

N24: ”Storsatsning på reklam ska locka fler till Sverige”. Får man säga redan?

N24: ”Audi sticker ut i hoppbacke. Audi har alltid hittat bra och coola reklamfilmer som man kommer ihåg. De är aldrig roligast eller de man snackar om, men när man ser logotypen så tänker man på hoppbacken eller half-pipen. Att just vintern är speciell för Audi står i artikeln, men även där kan jag se ett samband. Reklamfilmer som inte är som genomsnittet sätter sig i minnet och det känns lite mer unikt. Att se de italienska bergsvägarna börjar bli tjatigt och eftersom Audi inte vänder sig främst till de kunderna så har de vintern som största reklampelare. Smart.

Reklamfeber: ”Windows Vista- halvstor reklamkanal. Ingen kommentar.

N24: ”Sex gånger bättre för tv4. Fler tv-kanaler. Fler reklaminslag. Längre reklaminslag. Färre anställda.

Expressen: ”Varning för kärleksmejl. Vi börjar bli vana vid att inte klicka på ”Happy Valentine sexy ashole” och liknande. Faktum är att jag aldrig öppnar sådana mail. Med gmail hamnar ju dessutom alla sådana mail i skräppostmappen som för närvarande innehåller över 500 mail. Jammi Jammi!

Annonser

4 thoughts on “Reklam-nytt

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s