Expressens lokala satsning i Linköping har nu börjat. Snabbt har det gått och den senaste veckan har en stor marknadsföringskampanj varit igång i Linköping. Själv har jag sett lappar fastsatta på bilarna (spam-lappar?) och några levande reklampelare som har gått runt med stora löpsedlar på magen.
Alla läsarundersökningar visar samma sak – vanligt folk och positiv nyheter saknas i nyhetsrapportering. Det ska vi göra något åt. Vi vill lyfta fram de lokala vardagshjältarna. Vi vill höra varför du tycker att de ska få lite uppskattning. Vi vill också träffa hjältarna för att överraska dem med en tårta och slå oss ner och prata en stund. Det finns inga regler för vem som kan få en tårta – det kan vara allt från 20-åriga Lisa som gör stans bästa drinkar till brandmannen som räddat livet på någon. Skicka in ditt förslag på en vardagshjälte som gjort sig förtjänt av en tårta till: linkoping@expressen.se
… Och nu så delar de ut tårtor.
Expressen Linköping:
–Expressen delar ut tårtor
–Efterlängtad sajt firades i Linköping
–Nya Linköping-sajten sätter trenden
En reaktion till “Expressen Linköping har börjat marknadsföra sig (och delar ut tårtor)”