DN skriver att nätet är på väg att gå om tv när det gäller reklam. Inget konstigt för oss som känner till hur verkligheten ser ut, nätet har så stora fördelar för både konsumet och annonsör att det vore konstigt om det inte vore så. I undersökningen intill visar även DN:s besökare att en klar majoritet faktiskt använder internet mer än tv… vilket är än mer intressant.
Och jag tror inte man kan generalisera o säga att det är en utveckling som är starkare i någon specifik målgrupp. Både yngre, äldre och medelålders börjar se nätet som viktigaste mediekanalen.
Men Anton, då är det väl just generalisera man *kan* göra, eller hur? 🙂
Jag vill nog påstå att man inte bara börjar se Internet som den viktigaste mediekanalen; Det är nog faktiskt redan så – speciellt bland de som vill få reda på senaste nytt i realtid, och inte dagen efter… 🙂
… men det är först nu en majoritet faktiskt kan svara på frågan och säga: ”Jag använder internet mer än någon annan mediekanal”. Utvecklingen har gått snabbt, för två år sedan skulle väl ingen drömt om att halva Sverige skulle ha 3g-bredband och en laptop med sig till landet…